Heitinga ziet kansen voor Ajax om van 'akelige nul' af te komen
John Heitinga wil niets liever dan in de Champions League van de nul af. De trainer van Ajax ziet ook kansen tegen Galatasaray, dat woensdag op bezoek komt in de Johan Cruijff Arena. 'Ik denk dat wij zeker een kans maken.'
© Pro Shots

Ajax ging onderuit tegen Internazionale, Olympique Marseille en Chelsea. 'Een aantal zware ploegen', blikte Heitinga op de persconferentie kort terug. 'We spelen morgen tegen een topploeg, maar het wordt wel tijd dat we van die akelige nul afkomen. Galatasaray heeft veel kwaliteit, veel ervaring in de ploeg en domineert in de Turkse competitie. We moeten op onze hoede zijn. Dat weten we. Maar we weten ook dat als we punten willen pakken, dat dit de wedstrijden zijn. Zeker thuis.'
Heitinga voelt ook de drang om met Ajax op het hoogste podium te presteren. 'Dat geldt voor ons allemaal, ook richting de fans. De jongens hebben hier vorig jaar hard voor gestreden en verdienen het ook. Voor ons is het belangrijk om vanuit ons eigen spel zo lang mogelijk in de wedstrijd te blijven. Je krijgt zeker mogelijkheden, want ze geven ruimtes weg, maar ze zijn ook dodelijk in de omschakeling. We willen morgen een eerste stap zetten om te starten met het binnenhalen van punten.'
Heitinga gaf toe dat Galatasaray van een ander kaliber is dan de eerdere opponenten in de Champions League. 'Zonder Galatasaray te kort te doen, maar wij spelen thuis. Dat is lekker, met onze eigen fans erachter. Ik heb eerder gezegd dat het in deze poule kan zijn dat ploegen beter zijn dan wij. Galatasaray is een topploeg, maar ik denk dat wij zeker kans maken.'






