Handhaving topprestatie voor Excelsior: 'Heracles en NAC hebben meer te besteden'

10Reacties
Journalist VI

Met nog twee speelronden te gaan, ligt Excelsior op koers om nog minimaal één seizoen in de Eredivisie te blijven. Ruben den Uil noemt dat een topprestatie, zeker omdat officieel degradant Heracles Almelo en officieus degradant NAC Breda over grotere budgetten beschikken.

© Pro Shots

Handhaving topprestatie voor Excelsior: 'Heracles en NAC hebben meer te besteden'

Excelsior promoveerde vorig jaar samen met FC Volendam en Telstar naar de Eredivisie. Veel kenners noemden Excelsior als degradatiekandidaat. Met nog twee speelronden te gaan lijkt dat niet te gaan gebeuren, want de voorsprong op de huidige nummer zestien FC Volendam bedraagt drie punten. Laat dat nu net de tegenstander van zondag zijn.

Den Uil spreekt van 'een topprestatie' als Excelsior zich verzekert van nog een jaar Eredivisievoetbal. 'Wij hebben de zeventiende begroting van de Eredivisie, Telstar de achttiende. En toch kunnen die clubs het redden, dat is niet vanzelfsprekend’, zegt de trainer in gesprek met VI PRO. Daarbij wijst hij op de clubs onder Excelsior. 'Heracles en NAC hebben meer te besteden, maar eindigen lager.'

Volgens Den Uil is de huidige positie van Excelsior extra knap, omdat de club zich in de winterstop niet kon versterken op de spitspositie. 'Meer clubs hebben daarmee te maken, maar met een extra spits hadden we misschien meer punten gepakt. We zijn rustig gebleven: de club, de staf en de spelersgroep. We zijn op zoek gegaan naar oplossingen.'

Wil je meer lezen over hoe Den Uil toeleeft naar de mogelijk beslissende wedstrijd tegen FC Volendam? Lees dan het volledige interview op VI PRO.