Hancko blikt terug op emotionele dagen: 'Dacht dat er geen einde aan kwam'
Dávid Hancko mag zich speler van Atlético Madrid noemen. De 27-jarige verdediger leek Feyenoord te verruilen voor Al-Nassr, maar speelt zijn thuiswedstrijden voortaan in Estadio Metropolitano. 'Het is niet makkelijk om afscheid te nemen van Feyenoord.'
© Pro Shots

Op de officiële kanalen van Feyenoord geeft Hancko toe dat de laatste dagen een achtbaan zijn geweest. Dat heeft alles te maken met de streep door alle transferperikelen. 'Heel veel emoties zijn voorbij gekomen en soms dacht ik dat er geen einde aan kwam', geeft de Slowaak toe. Hancko zegt opgelucht te zijn, maar kampt ook met gemengde gevoelens.
'Je kunt ook van blijdschap spreken omdat ik bij een grote club als Atlético Madrid ga spelen', zegt Hancko over zijn transfer naar Atlético. 'Maar ik voel ook verdriet, omdat ik Feyenoord achter me laat en tegelijk de mensen van de club die er altijd voor me geweest zijn, zeker ook de afgelopen dagen. Het is niet makkelijk om afscheid te nemen van Feyenoord.'
Hancko sluit af met een woord van dank. 'De club voelt als familie, Rotterdam als mijn tweede thuis. Ik zal dus voor altijd verbonden blijven met Feyenoord, de stad, de supporters en de ontzettend fijne spelers, stafleden en andere betrokkenen met wie ik heb mogen samenwerken. Dank voor alles. En hopelijk tot ziens.'






