Haaland laadt zich op na verloren titelrace: 'Boosheid gebruiken als motivatie'
Dat Manchester City voor het tweede seizoen op rij naast de Premier League-titel grijpt, frustreert Erling Haaland enorm. Na het fatale gelijkspel tegen Bournemouth liet de Noor weten dat hij voor volgend seizoen vastberaden is om het kampioenschap weer op te eisen.
© Pro Shots

Na Liverpool is dit seizoen Arsenal Haaland en City te slim af: na het gelijkspel tegen Bournemouth kan City The Gunners niet meer achterhalen, met één speelronde te gaan. 'We hebben ons best gedaan dit seizoen, maar het bleek niet goed genoeg', aldus de Noorse topspits in gesprek met het clubkanaal van City. 'Deze twee jaar zonder landstitel voelt nu al als een eeuwigheid.'
'We moeten eigenlijk met z'n allen boos zijn en die boosheid moeten we als motivatie gebruiken, binnen de hele club. We gaan er volgend seizoen alles aan doen om de Premier League weer te winnen', zei Haaland, met 27 goals de topscorer in de competitie. De Noors international werd in het verleden twee keer kampioen met manager Pep Guardiola, die volgens Engelse media gaat vertrekken.
City sluit het seizoen zonder kampioenschap af, maar legde eerder wel beslag op de Carabao Cup en de FA Cup. Vorig seizoen bleven Guardiola en zijn mannen nog zonder zilverwaar achter. 'Alles is relatief; qua prijzen ging het beter dan vorig seizoen. Ik dacht dat we in de Premier League meer hadden kunnen bereiken, maar het is nu voorbij.'
De vreugde van het winnen van de FA Cup, vorige week in de finale tegen Chelsea, is bij Haaland inmiddels wel weer verdwenen. 'Het mag geen excuus zijn, maar om na de FA Cup-finale op Wembley naar Bournemouth te gaan, is niet makkelijk. Uiteindelijk werken we ook een zwaar speelschema af', zei de aanvaller, die met City het seizoen afsluit tegen Aston Villa (thuis).







