Guardiola verschaft duidelijkheid over zijn rol bij penaltywissel

1Reacties

Pep Guardiola was weinig spraakzaam na de verloren FA Cup-finale van Manchester City tegen Crystal Palace. De trainer gaf bij de BBC evenwel aan dat hij niks te maken had met de curieuze penaltynemerswissel van zijn team.

© Pro Shots

Guardiola verschaft duidelijkheid over zijn rol bij penaltywissel

'Gefeliciteerd Crystal Palace met de overwinning', luidde de eerste reactie van Guardiola ten overstaan van de BBC. 'We hebben alles gedaan, niets om spijt van te hebben. Vandaag waren we agressiever, kregen we een penalty, er zijn veel dingen die je kunt zeggen, maar als je geen doelpunt maakt, kun je niet winnen.'

Over het curieuze moment rond Palace-doelman Dean Henderson hield Guardiola - in tegenstelling tot onder anderen Wayne Rooney - zijn kaken zo goed als stijf op elkaar. 'Vraag het de scheidsrechter. Het zijn mijn zaken niet.'

Na dat moment vond er nog een veelbesproken moment plaats toen de bal op de stip ging voor City. Erling Haaland gaf de penalty weg aan Omar Marmoush, die Henderson zijn penalty zag pareren. Volgens Guardiola had hij niks met de nemerswissel te maken. 'Ik heb niet met ze gesproken. Zij nemen een beslissing. Met penalty's heb ik graag dat de jongens initiatief nemen en zij beslissen.'