Guardiola feliciteert Arsenal en gaat in op toekomst bij Man City

Update: 19 mei 2026 om 23:40
15Reacties

Pep Guardiola vindt Arsenal de verdiende kampioen. Dat zei de Spaanse manager na het puntenverlies van Manchester City bij Bournemouth, waardoor de Londenaren voor het eerst sinds 2004 de landstitel veroverden. Over zijn toekomst wilde Guardiola weinig kwijt.

© Pro Shots

Guardiola feliciteert Arsenal en gaat in op toekomst bij Man City

City had dinsdag moeten winnen van het al zestien duels ongeslagen Bournemouth, maar Guardiola zag dat zijn ploeg een lastige wedstrijd speelde. 'We misten een beetje energie, maar dat is normaal tegen een team met zoveel energie en die spelers voorin. Zij hadden twaalf dagen om zich voor te bereiden op de wedstrijd, wij drie. Maar we hebben ervoor gevochten', was zijn eerste reactie bij Sky Sports.

Het was niet genoeg. Door het gelijkspel is Arsenal op de laatste speeldag niet meer te achterhalen. Guardiola toonde zich een sportief verliezer. 'Namens Man City en mijn team, wil ik Arsenal, Mikel (Arteta. red.), zijn staf en alle spelers en de fans feliciteren met deze titel, ze verdienen het', aldus de 55-jarige Catalaan, die zelf zes keer kampioen werd met City. Nu wordt hij dat voor het eerst twee jaar op rij niet.

Toekomst
Een dag voor de wedstrijd tegen Bournemouth kwam al naar buiten dat Guardiola na dit seizoen bij City vertrekt, maar daar wilde de Spaanse oud-international niet op ingaan. 'Ik heb nog een jaar contract. En ik spreek uit ervaring dat het nooit goed is om tijdens het seizoen al iets aan te kondigen. Ik ga de komende week praten met de voorzitter, daarna nemen we een beslissing. Dus ik ga nu niks zeggen.'

Fans van City riepen Guardiola tijdens de wedstrijd in Bournemouth op om nog een jaar te blijven. De oud-trainer van Barcelona en Bayern München erkende dat hij het nog altijd naar zin heeft. 'Ik ben de gelukkigste man op aarde dat ik bij deze uitzonderlijke club mag werken. Natuurlijk is het seizoen nu voorbij voor ons, maar we hebben er hard voor gevochten. Volgend seizoen zal Man City terug zijn.'