Guardiola: 'De Premier League begint op de NBA te lijken'
Pep Guardiola weigerde vrijdagmiddag om zich te wagen aan een reactie op uitlatingen van Arne Slot. De manager van Liverpool deed een aantal uitspraken over de selectie van Manchester City, maar Guardiola wilde daar niet op ingaan. Wél legde hij uit waarom de Premier League sterker is dan ooit.
© Pro Shots

'Sorry?', reageerde Guardiola op de persconferentie op een vraag hoe hij keek naar de uitspraken van Slot. 'Ik zag het elftal van Manchester City (dat tegen Swansea City speelde, red.) en ze hadden geen enkele basisspeler van het weekend (hoewel, Oscar Bobb beide wedstrijden startte, red.), maar het voelde toch als hun beste elftal. Dat geeft een beetje inzicht. Nadat ik twee wissels had doorgevoerd, hadden wij zes tieners', zei Slot.
'Wij hebben geen blessures', zei Guardiola. 'Onze selectie is precies even breed als vorig seizoen. En ongeveer net zo sterk. We hebben alleen minder personele problemen, maar de samenstelling is hetzelfde. Verder zeg ik er niets over, ik geef je geen headlines.'
Guardiola geniet van het niveau in de Premier League. Hij trok een parallel met de NBA, de beste basketball-competitie ter wereld. 'In Barcelona of München hadden ze het altijd over deze competitie, dat iedereen elkaar kon verslaan. Dat gevoel had ik zelf ook altijd. Maar Liverpool heeft met ons een tijd die dynamiek veranderd. We waren zó consistent, dat de kampioen ieder seizoen bijna honderd punten haalde. Dat is veranderd.'
'In de NBA heb je ook situaties dat géén enkel team dominant is', legde Guardiola uit. Zo ziet de Catalaan de Premier League ook. 'Er is nu altijd wel een team dat de ander kan verslaan. Daar geniet ik van. Voor de toeschouwer is het geweldig, de Premier League is een show geworden. Een van een heel, heel hoog niveau.'






