Grootverdiener Janssen bespreekt toekomst bij Antwerp na mislopen Europees ticket
Vincent Janssen is na de beslissende wedstrijd om een Conference League-ticket ingegaan op zijn toekomst bij Antwerp FC. De Nederlandse spits wist zijn ploeg niet te helpen om Europees voetbal af te dwingen, en dat heeft mogelijk gevolgen voor een langer verblijf van de grootverdiener, wiens contract nog één jaar loopt. Marc Overmars heeft grote bezuinigingsplannen voor komend seizoen.
© Pro Shots

Na het missen van de laatste vijf play-off-duels, vanwege een scheur in zijn meniscus, stond de dertigjarige Brabander toch aan de aftrap tegen Charleroi. Het was het afsluitende duel van het seizoen voor de twee clubs, met een Conference League-ticket op het spel. Janssen was topfit naar eigen zeggen, maar scoren en winnen lukte niet: 'We hadden het gevoel dat we erop en erover gingen', zei Janssen over de 1-1 in de slotfase. De Waalse club scoorde echter diep in de extra tijd de winnende.
Geen Europese tegenstanders dus in het laatste contractjaar van Janssen op de Bosuil. Een eventuele transfer zou de club financieel gezien goed van pas kunnen komen. Een verlenging van zijn contract tegen dezelfde voorwaarden werd eerder al bestempeld als 'ondenkbaar' in de Belgische media, wegens de bezuinigingsoperatie die op handen is.
Janssen: 'Ik weet dat ik hier nog een jaar vastlig en dat mijn familie hier ook heel blij is. Ik ben hartstikke tevreden hier. We kennen allemaal de situatie van de club, maar nogmaals: als het aan mij ligt, ben ik tevreden hier. Ik heb nog niets van een bod gehoord. Er is helemaal niets aan de hand. We komen net uit een wedstrijd waarin we Europees voetbal hebben gemist, dus dit is gewoon speculeren.'
Dik 46 miljoen euro. Oftewel het bedrag dat Antwerp FC verloor in 2022/23. Dat aanvallende beleid van de afgelopen jaren speelt de club nu parten, waardoor er besparingen gedaan moeten worden.







