Groningen wint belangrijk duel

Praat mee!

Groningen heeft drie belangrijke punten toegevoegd aan zijn totaal. De uitwedstrijd tegen concurrent De Graafschap werd met 4-0 gewonnen. Het eerste doelpunt viel 20 seconden na rust toen Hugo een voorzet kon inkoppen. In de slotfase liep Groningen uit naar een ruime overwinning.

© Pro Shots

fallback image Groningen wint belangrijk duel

De eerste helft was nauwelijks het aankijken waard. Het tempo was laag en beide ploegen leden constant balverlies. De Graafschap kreeg twee kansjes maar Eric Viscaal en Dennis den Turk wisten niet te scoren. Groningen kreeg één aardige mogelijkheid maar ook Joost Broerse was niet koelbloedig.

Direct na de pauze was het wel raak. Groningen trapte af en bouwde aan een aanval. De bal kwam op rechts terecht en bereikte Hugo die vrij voor het doel kon inkoppen. Gelijk daarna had het zelfs 0-2 kunnen staan maar Wouter van den Herik kwam net te kort.

De Graafschap was gedwongen om iets terug te doen. De wil was er wel maar geen enkele speler van De Graafschap wekte de indruk in staat te zijn om te scoren. Toen Leonardo in de 70ste minuut 0-2 maakte was het over. De overwinning zat in de tas en ging mee naar Groningen. Dat Hugo nog een doelpunt maakte en dat ook Broerse nog mocht scoren, maakte een groot gedeelte van het thuispubliek niet meer mee. Dat was al teleurgesteld naar huis vertrokken.