Griezmann verontschuldigt zich bij Atlético-afscheid voor Barça-transfer
Antoine Griezmann (35) speelde zondag zijn laatste thuiswedstrijd bij Atlético Madrid (voordat hij naar MLS-club Orlando vertrekt) en werd na de overwinning op Girona uitvoerig in de spotlights gezet. De Fransman kwam in zijn toespraak ook terug op zijn uitstapje naar Barcelona.
© Pro Shots

'Ik had een speech voorbereid, maar het gaat nu al mis', zei een geëmotioneerde Griezmann al lachend na het duel op het veld. Daar sprak hij meer dan zestigduizend toeschouwers, zijn teamgenoten, de technische staf, familieleden en voormalig teamgenoten als Fernando Torres toe. 'Ik wil alle supporters bedanken die gebleven zijn. Dit is fantastisch. Een aantal van jullie is al vertrokken en ik wil aan hen nogmaals mijn excuses aanbieden', zei Griezmann, wiens transfer van Atlético naar Barcelona in 2019 nog niet bij iedereen vergeven is, zo weet hij.
'Ik besefte toen niet hoeveel liefde ik hier had. Ik was nog jong en heb toen een fout gemaakt. Ik ben tot bezinning gekomen en we hebben er alles aan gedaan om hier weer terug te komen en het plezier terug te vinden', verklaarde de 137-voudig Frans international. Griezmann staat na zondagavond op vijfhonderd officiële duels voor Atlético en daarin scoorde hij 212 keer. Daarmee is hij topscorer aller tijden bij de Madrilenen.
'Ik wil mijn teamgenoten van 2014 tot nu bedanken; het was geweldig om elke dag, elke training, elk gevecht, elke overwinning en elke nederlaag met jullie te delen. Het was een eer om zij aan zij met jullie te strijden. Ik wil ook de fysiotherapeuten en de materiaalmannen, die om zes uur 's ochtends opstaan om ons te masseren en als laatsten vertrekken, bedanken. Net als de technische staf en aan degene die alles bij deze club heeft veranderd, Don Diego Pablo Simeone', verklaart Griezmann, die twaalf jaar geleden de overstap maakte van Real Sociedad.
'Het was een eer om voor deze club te spelen. Ik heb dan wel geen La Liga-titel of Champions League-trofee kunnen winnen met Atlético, maar vanavond betekent zoveel meer voor me. Jullie liefde draag ik de rest van mijn leven met me mee. Atlético is de beste club ter wereld', besloot Griezmann, die ook nog een boodschap had voor boezemvriend Koke, eveneens clubicoon van Atlético. 'Ik moet het nog even hebben over mijn favoriete mollige maatje, onze aanvoerder Koke. Ik weet niet of ik nou echt een legende ben, maar jij, mijn vriend, bent een verdomde legende van deze club.'






