Go Ahead met de neus op de feiten gedrukt: 'Veel te slap'

Update: 24 augustus 2025 om 12:17
2Reacties
Journalist VI

Go Ahead Eagles heeft een bittere pil moeten slikken met de 0-3 nederlaag in eigen huis tegen Sparta Rotterdam. De ploeg van trainer Melvin Boel maakte een zwakke indruk, vooral in de eerste helft. Het herstel na rust kwam te laat. Boel toonde zich na afloop kritisch.

© Pro Shots

Go Ahead met de neus op de feiten gedrukt: 'Veel te slap'

'Het was veel te slap', begon de oefenmeester. 'Voornamelijk in de eerste helft was dat het geval. Als ik naar de statistieken kijk, dan wonnen we 30 duels en verloren we er 47. Alle andere cijfers waren in ons voordeel, dus we lieten het daar liggen. Tegen Fortuna deden we het prima met tien man en tegen Ajax ging het goed. Misschien dachten we nu: komt wel goed.'

Sparta zette Go Ahead vanaf het begin vast. 'Het hielp niet dat we ons de kaas van het brood lieten eten bij twee opbouwmomenten. Als we daar goed onder de druk hadden uitgespeeld, hadden we misschien vertrouwen gekregen. Dat gebeurde in de eerste helft niet vaak. We groeiden wel wat in de wedstrijd, tot Sparta een lange bal speelde waarbij wij leken te denken: terugsprinten hoeft vandaag niet. Hun middenvelder schoot 'm vrij binnen.'

In de rust sprak Boel zijn spelers toe. 'In de tweede helft is het vuurtje beter aangewakkerd en zag je direct een Go Ahead dat ten aanval ging. Daarnaast probeerden we de bal nu wel meteen te heroveren bij balverlies. Daardoor werden we dominanter. Maar ja, we kregen ook de 0-2 tegen. Ook daarna kregen we kansen en misten we een penalty. Fouten maken vind ik niet erg, zolang je de fout maar met z'n allen wil herstellen.'

Boel maakt zich nog geen zorgen na de ruime nederlaag. 'Vorige week was iedereen trots dat we twee punten hadden uit twee wedstrijden. Nu beginnen we slap en verliezen we met harde cijfers. Laat dit dan meteen een wake-upcall zijn. We zijn met de neus op de feiten gedrukt vandaag.'

Lees hier meer over de zorgen van Go Ahead Eagles: