Go Ahead en FC Groningen strijden om Margaret

3Reacties
Geschreven door

Go Ahead Eagles en FC Groningen hopen op de komst van Richonell Margaret. De 24-jarige aanvaller maakte onlangs indruk op het toernooi om de Gold Cup met Suriname. Dankzij zijn prestaties lijkt Margaret behouden te blijven voor de Eredivisie.

© Pro Shots

Go Ahead en FC Groningen strijden om Margaret

Margaret degradeerde met zijn club RKC Waalwijk immers naar de Keuken Kampioen Divisie. De aanvaller was wel goed voor vijf goals en zeven assists in de Eredivisie, waardoor hij opviel bij verschillende clubs. Zo had NAC Breda interesse, maar die club haakte af door de vraagprijs van RKC. SC Heerenveen lijkt doorgeschakeld naar andere opties.

Go Ahead en Groningen zijn nu de belangrijkste kanshebbers om Margaret over te nemen van RKC. De aanvaller sprak al met Go Ahead-trainer Melvin Boel en heeft oren naar een overgang naar de bekerwinnaar van afgelopen seizoen, maar de Deventenaren vinden de vraagprijs van acht ton die RKC hanteert vooralsnog te hoog.

Groningen heeft mede dankzij de verkoop van Luciano Valente meer te besteden, maar hoopt de prijs voor Margaret nog wat naar beneden te krijgen. De aanvaller ligt nog tot medio 2026 vast in Waalwijk, maar een vervolg in de KKD lijkt uitgesloten.