Go Ahead en Deijl leren snel bij in Europa: 'Daar sla je de spijker op z'n kop'
Go Ahead Eagles-aanvoerder Mats Deijl had zich meer voorgesteld van de Europa League-wedstrijd tegen FCSB, maar de Deventenaren schoten in tegenstelling tot de Roemenen niet met scherp: 0-1. FCSB bleek zeer efficiënt, zag ook Deijl.
© Pro Shots

De captain van Go Ahead kreeg na de nederlaag bij Ziggo Sport de vraag hoe de thuisploeg in hemelsnaam niet tot scoren was gekomen gezien het overwicht op het veld. 'Goede vraag, daar sla je de spijker op z'n kop. Daar ontbrak het aan vandaag', zei Deijl. 'We hadden heel veel de bal en een overwicht, maar het gaat uiteindelijk om goals maken. Zij zijn heel efficiënt omgegaan met de kansen. Het was eenzelfde soort wedstrijd als tegen PEC Zwolle. Ik had nu het gevoel dat we meer de diepte bespeelden en meer gevaarlijk werden in hun zestien, maar dan laten we het na om de trekker over te halen.'
Deijl kan zich voorstellen dat de neutrale kijker zich heeft geërgerd aan de manier van spelen van FCSB. 'Wij hebben ons ook geërgerd, maar dat mag geen excuus zijn. Zij staan met 0-1 voor en hebben het recht om de vaart uit het spel te halen. Dat kwam hun spel ten goede. Ik had wel het gevoel dat we ons niet te veel van de wijs lieten brengen. Maar de bal viel niet goed voor ons. Dan kan je alleen maar zeggen dat zij dat goed hebben gedaan.'
Go Ahead kreeg de nodige kansen, via onder anderen Mathis Suray. 'Niet alleen Suray, meer jongens hadden grote kansen, veel schietkansen. Dan moet-ie een keer tegen het net. In Europa zit het dicht bij elkaar, ook vanavond, en dan worden wedstrijden op details beslist. Dat blijkt maar weer. Ik denk dat we daarin kunnen leren van deze wedstrijd. Als je de kansen niet afmaakt, hebben zij er aan één genoeg. Nog zeven wedstrijden te gaan...'






