Go Ahead Eagles wil Goudmijn terughalen naar Nederland

11Reacties
Journalist VI

Kenzo Goudmijn speelt dit seizoen mogelijk bij Go Ahead Eagles. De club uit Deventer wil de 23-jarige middenvelder op huurbasis overnemen van Derby County. Als de deal rondkomt, keert Goudmijn na een jaar terug in Nederland. Hij verruilde AZ een jaar geleden voor de Engelse club.

© Pro Shots

Go Ahead Eagles wil Goudmijn terughalen naar Nederland

Goudmijn stond er een jaar geleden goed op na een uitleenbeurt aan Excelsior. Verschillende Eredivisie-clubs hadden interesse in de middenvelder, waaronder Heracles Almelo. Zij zagen Goudmijn naar Engeland vertrekken. Heracles had nu opnieuw belangstelling, maar nu lijkt Goudmijn voor Go Ahead te kiezen.

Goudmijn speelde vorig seizoen 44 wedstrijden voor Derby County. Hij was lange tijd basisspeler, maar raakte zijn plek in het slot van het seizoen kwijt en moest het toen doen met invalbeurten. Dit seizoen had hij minder perspectief in het Championship. De middenvelder wil daarom graag terug naar Nederland.

Bij Go Ahead is Goudmijn in beeld om het middenveld te versterken. Hij kan zowel op 8 als op 10 uit de voeten, posities waar nu Evert Linthorst en Jakob Breum verzekerd zijn van hun plek. Met het oog op de wedstrijden in de Europa League willen de Deventenaren er een extra optie bij hebben. Go Ahead hoopt op de slotdag van de transferperiode ook nog op een verdediger en een aanvaller.