Gerrard bevestigt afwijzen van Rangers: 'Het voelde gehaast'

Praat mee!

Steven Gerrard had terug kunnen keren als manager bij Rangers FC, maar voor hem voelde de timing niet juist. Dit vertelde de voormalig coach van de Schotten zelf. Inmiddels is Danny Röhl aangesteld.

© Pro Shots

Gerrard bevestigt afwijzen van Rangers: 'Het voelde gehaast'

Gerrard maakte bij Rangers zijn debuut als coach op het hoogste niveau, daarvoor had hij gewerkt in de jeugdopleiding van Liverpool. Tussen 2018 en 2021 stond de Engelsman aan het roer van Rangers en daar was bijna een tweede periode aan toegevoegd. 'Ik heb een aantal echt positieve en interessante gesprekken met de eigenaren gehad', bevestigde Gerrard bij TNT Sports.

Het ging echter allemaal te snel voor Gerrard, mede vanwege zijn gezinssituatie. Zij woonden nog in het Midden-Oosten na het eerdere avontuur van Gerrard in Saoedi-Arabië. 'Het voelde een beetje gehaast, omdat mijn familie in Bahrein woont. Ik moest in korte tijd veel overdenken om een ​​beslissing te kunnen nemen. Er waren een paar dingen waar ik niet zeker van was.'

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots

Steven Gerrard als coach van Rangers FC

Het perfecte moment kwam er niet voor Gerrard. 'En het moest perfect zijn, omdat ik die goede connectie met Rangers heb. Helaas was het niet perfect, omdat de timing niet juist was. Ik heb dus een stap opzij gezet en ik wens de club het allerbeste. Ze hebben nu een fantastische manager en ik kijk er als fan van een afstandje naar.'

Het doet Gerrard wel een beetje pijn dat hij de club nee moest verkopen. 'Mijn hart ligt daar en dat zal altijd zo blijven, maar ik moet ook de voetbalkant bekijken. De druk en verantwoordelijkheden op je schouders vormen zo'n enorme uitdaging bij deze club. De timing was dus niet goed en de omstandigheden waren niet perfect. Kan ik dan de beste versie van mezelf zijn? Dat was helaas niet het geval.'