Geprikkelde Berghuis bijt van zich af: 'Ik ben dat stempel zat'
Steven Berghuis beaamde dat het voor Feyenoord heel belangrijk was om zondag van PSV te winnen. De man van de fraaie 2-0 reageerde geprikkeld toen het over zijn geleverde arbeid ging.
© Pro Shots

Het had wellicht ook iets te maken met de onrustige aanloop naar de topper tegen PSV. Alles en iedereen in De Kuip stond op scherp na drie nederlagen op rij. Winnen was zondag dan ook het devies en dat gebeurde, tot blijdschap van Berghuis. 'Dit is heel belangrijk voor ons, voor de club en voor ons gevoel. Je had het al kunnen invullen wat er was gebeurd als je deze ook verliest. Dan ga je naar Groningen en wordt het moeilijker en moeilijker. Een fantastische overwinning', zei de aanvoerder bij ESPN.
Feyenoord was dit keer wel in staat de rijen gesloten te houden, waar dat in de vorige duels met Ajax, AZ en SC Heerenveen niet lukte. Volgens Berghuis lag dat niet aan een andere, behoudendere manier van drukzetten. 'Dat viel wel mee, dat wordt allemaal een beetje overdreven', stelde Berghuis. 'Bij ons is dat nooit een issue geweest, of we hoog of laag druk zetten. Als we compact stonden, sneden ze er ook doorheen. 'Nu hadden we het duidelijker op orde en hebben we het beter opgelost.'
Het betekende dat Berghuis veel loopwerk moest verrichten. Op die constatering reageerde hij geprikkeld. 'Ik ben dat stempel zat. Ik werk elke wedstrijd hard. Heb je me tegen Ajax gezien met Tagliafico en tegen AZ met Wijndal', beet hij van zich af. De glimlach keerde terug toen het over zijn goal ging. 'Je moet leveren als aanvaller, ik stond al lang droog. De vleugelaanvallers staan met onze speelwijze best laag op het veld. Nu hielden we de bal in de ploeg, dan heb je tijd om naar voren te komen.'








