Geen Southampton, maar Wrexham: aanvaller pleit voor nieuwe play-offs na Spygate

Update: 20 mei 2026 om 13:38
12Reacties

Als het aan Wrexham-aanvaller Josh Windass ligt, beginnen de play-offs om promotie naar de Premier League helemaal opnieuw. Het verhaal omtrent de spionagezaak van Southampton, dat dinsdag uit de play-offs werd gegooid, noemt hij 'een van de gekste dingen die hij ooit heeft gehoord'. Windass vindt dat zijn club nu toegang tot de play-offs verdient. 'Ik snap er niets van.'

© Pro Shots

Geen Southampton, maar Wrexham: aanvaller pleit voor nieuwe play-offs na Spygate

Hollywood-club Wrexham is bezig aan een imposante opmars in het Engelse voetbal. De club uit Wales werd in 2023 kampioen van het vijfde niveau van Engeland en slaagde er vervolgens in om nog eens twee keer op rij te promoveren. In het Championship eindigde de ploeg van Phil Parkinson op de zevende plaats. Een plek die nét geen ticket voor de play-offs om promotie naar de Premier League opleverde.

Het lijkt dus nog even te duren voordat het ambitieuze Wrexham daadwerkelijk naar het hoogste niveau van Engeland doorstoot. Of ja, niet als het aan Windass ligt. De 32-jarige Engelsman heeft met verbijstering gekeken naar Spygate, die de gemoederen in Engeland al dagen bezighoudt. Southampton rekende over twee wedstrijden af met Middlesbrough, maar moest het ticket voor de play-off-finale dinsdagavond weer inleveren. In aanloop naar de clash werd er op het trainingscomplex van Middlesbrough een staflid van Southampton gespot, die zonder toestemming aan het filmen was. Een actie die The Saints uiteindelijk promotie naar de Premier League heeft gekost. Southampton heeft voor volgend seizoen ook vier punten in mindering gekregen.

Zodoende staat Middlesbrough zaterdag om 17.30 uur tegenover Hull City, dat in de halve finale Millwall versloeg. Windass begrijpt daar weinig van en vindt dat de play-offs opnieuw moeten worden gespeeld. 'Dit verhaal over Southampton is een van de gekste die ik ooit heb gehoord. Waarom beginnen de play-offs niet opnieuw met vier andere teams?', schrijft hij op Instagram. Hij vindt dat Wrexham het ticket van Southampton moet krijgen.