García legt uit hoe hij de Ajax-selectie motiveert voor de Conference League

Update: 21 mei 2026 om 18:39
13Reacties

Voor Ajax spelen is een voorrecht en daar moeten de spelers hun motivatie uit halen om de voorronde van de Conference League te bereiken. Dat stelde Oscar García voorafgaand aan het duel met FC Groningen van donderdagavond.

© Pro Shots

García motiveert Ajax-selectie: 'Een voorrecht om voor deze club te spelen'

'Ik wil Volendam bedanken voor de gastvrijheid', begon García bij ESPN met een dankwoord aan gastheer FC Volendam. De Spanjaard zag al veel mensen in Ajax-shirt arriveren. 'We zullen ons best doen om de mensen te verblijden. Het zal net als thuis zijn, maar dan kleiner. Ik denk dat de meeste supporters ons steunen. Het is wat het is.'

Dat Ajax deze play-offs moet spelen, is voor veel spelers nieuw. Hoe motiveert García zijn ploeg? 'Dit soort wedstrijden moet je met je hart spelen. We moeten met elf warriors spelen en in de tweede helft komen er nog vijf warriors bij. De spelers hebben het voorrecht om voor Ajax te spelen. Dat kan niet iedereen zeggen. Het is een privilege om voor Ajax te spelen, dus ze moeten gemotiveerd zijn om Europees voetbal te halen.'

Door de afwezigheid van Ko Itakura en Josip Sutalo heeft Aaron Bouwman een basisplaats gekregen. 'Hij heeft goed getraind en ik ken hem vooral van Jong Ajax', aldus García, die veel vertrouwen in hem heeft. 'Het is een jongen met een ongekende mentaliteit en hij is een van de spelers die de toekomst van Ajax vormt.'

Over de afwezigheid van Itakura en Sutalo wilde García niet veel kwijt. 'Ik wil me alleen focussen op de spelers die ons vandaag kunnen helpen', besloot hij.

Volg alle ontwikkelingen rond Ajax - FC Groningen hieronder in de VI Live.