Galatasaray-trainer zag voordeel AZ: 'Zij speelden niet in het weekeinde'

9Reacties

In het kamp van Galatasaray is er sprake van gelatenheid na de uitschakeling in de Europa League tegen AZ. Trainer Okan Buruk wees na de 2-2 remise op het volle schema van zijn ploeg.

© Pro Shots

Galatasaray-trainer zag voordeel AZ: 'Zij speelden niet in het weekeinde'

Want waar AZ afgelopen weekeinde vrij was, kwam Galatasaray maandagavond nog in actie in de competitie. 'Onze tegenstander was energieker dan wij, zij hadden geen wedstrijd in het weekeinde. De bond had die uitgesteld', meldde Burak na afloop van het gelijkspel waar de Turkse koploper niets aan had na de 4-1 nederlaag in Alkmaar.

Buruk kon door kwetsuren geen beroep doen op onder anderen Álvaro Morata, Mauro Icardi en Ismail Jacobs, terwijl Mario Lemina niet was ingeschreven. 'Het enige positieve is dat er vandaag geen blessures bij zijn gekomen', aldus de oefenmeester. 'Wij droomden van een zege, maar dat is helaas niet gelukt. Namens het Turkse voetbal bieden wij onze excuses aan.'

De Turkse kranten sparen Galatasaray; kennelijk was het kalf al als verdronken beschouwd na de heenwedstrijd. In de meeste verslagen wordt doelman Günay Güvenç bewierookt. De 33-jarige sluitpost hield ouderdomsdeken Fernando Muslera op de bank. 'Güvenç kreeg een staande ovatie van de fans', schrijft Fanatik. 'Voor een ommekeer was het onvoldoende. De doelpunten van Victor Osimhen en Roland Sallai waren een schrale troost.'

Volgens Hürriyet was het duidelijk dat Galatasaray het tweeluik al vroeg als verloren had beschouwd. 'De vroege wissels van Dries Mertens en Davinson Sánchez lieten zien dat Buruk al bezig was met de derby tegen Fenerbahçe van maandag.'