Frustraties bij Conte na Premier League-meeting: 'Spraken tegen een muur'
Tottenham Hotspur-manager Antonio Conte had donderdag een online meeting met de Premier League en collega-managers over de corona-uitbraken bij meerdere clubs. Conte vond de bijeenkomst 'tijdsverspilling'.
© Pro Shots

De Premier League organiseerde een vergadering met alle managers in de Premier League om in gesprek te gaan over de corona-uitbraken bij veel Engelse clubs, het welzijn van de spelers en de verschuivingen in het wedstrijdschema (en de gevolgen daarvan).
'Als ik eerlijk ben, denk ik dat alles al besloten is door de Premier League. Sommige managers spraken zich uit en kwamen met oplossingen, maar het voelde alsof we tegen een muur aan het praten waren. Ik ben de discussie daarom uit de weg gegaan. Het was voor mij een verspilling van tijd', zei Conte op een persconferentie.
Tottenham zag in de voorbije weken door positieve coronagevallen binnen de club al twee wedstrijden worden afgelast: een competitieduel met Brighton en de Conference League-wedstrijd tegen Stade Rennais, waardoor Vitesse overwintert in Europa. Conte en Spurs werken vooralsnog in de komende negen dagen vijf wedstrijden af. Tottenham plaatste zich woensdag ten koste van West Ham United voor de halve finale van de League Cup. Steven Bergwijn was in het bekerduel trefzeker en gaf een assist.
'Het is niet gemakkelijk voor ons en eigenlijk voor alle teams. Je moet de situatie heel goed beheersen vanwege het risico om spelers te kwijt te raken door blessures. Vergeet niet dat de helft van onze ploeg met covid te maken had. Die jongens zijn nog niet honderd procent fit. We moeten dus rouleren om een goede balans te vinden', besluit Conte, de manager van de huidige nummer zeven in de Premier League.







