Frenkie de Jong uitbundig: 'Waren duidelijk het beste team van Spanje'
Frenkie de Jong vindt dat Barcelona de terechte kampioen van Spanje is. Dat de titel uitgerekend tegen Real Madrid werd binnengehaald, maakte het nog extra bijzonder voor de middenvelder.
© Pro Shots

'Alle titels zijn speciaal', begon De Jong bij Movistar Plus+ na de zege op concurrent Real Madrid. 'Maar deze nog meer, omdat we hem thuis tegen Real Madrid hebben gewonnen. Elke titel moet gevierd worden, vooral van een competitie die het hele jaar duurt. We zijn duidelijk de beste van Spanje geweest. Dit jaar waren de duidelijk het beste team van Spanje.'
En dat heeft ook te maken met coach Hansi Flick. 'Hij is heel belangrijk voor ons en heeft zeer duidelijke ideeën. Op het veld geeft hij ons veel vrijheid om onze kwaliteiten te laten zien.' Het is voor de coach zijn tweede titel, De Jong heeft er eentje meer. Verder staan er twee Copa del Reys en drie Spaanse Supercopa's op de erelijst van De Jong in Catalaanse dienst.
De Nederlander, die in 24 La Liga-duels dit seizoen één goal maakte en vijf assists gaf, eindigde het duel met de aanvoerdersband om tegen Real Madrid, al hield hij de beker niet omhoog. Die eer was weggelegd voor Ronald Araújo. De verdediger kampte dit seizoen met een depressie.






