Frenkie de Jong: 'Ik wil verlengen bij Barcelona'

28Reacties
Journalist VI

Als het aan Frenkie de Jong ligt, verlengt hij snel zijn contract bij Barcelona. De middenvelder is in gesprek met de club. 'Geen idee wanneer het gaat gebeuren', zei De Jong na de overwinning van het Nederlands elftal op Finland, 'maar ik wil graag blijven en de club wil dat ook, dus dan kom je er normaal gesproken wel uit.'

© Pro Shots

Frenkie de Jong: 'Ik wil verlengen bij Barcelona'

De Jong keek terug op een succesvol seizoen, waarin hij met Barcelona drie prijzen won, het kampioenschap, de Copa del Rey en de Spaanse Super Cup. 'Maar het missen van de finale van de Champions League doet nog steeds pijn', aldus De Jong, die nu nog een contract tot medio 2026 heeft bij Barça. Zeker omdat we zo dichtbij waren. De finale tussen Internazionale en Paris Saint-Germain heb ik niet kunnen zien, omdat ik ziek was. Maar Paris Saint-Germain vind ik een verdiende winnaar, omdat ze mooi voetbal hebben gespeeld.'

De middenvelder is blij dat hij na dinsdag, als hij met Oranje tegen Malta speelt, op vakantie kan. 'Wij spelen gelukkig niet het WK voor clubteams, want dat is weer een extra belasting voor spelers. Volgens mij is het ook een toernooi dat niet echt leeft. Het was voor mij ook een druk jaar, waarin ik me na de winterstop steeds fitter begon te voelen, precies zoals de specialisten hadden voorspeld.'

De Jong kan, als hij zijn contract bij Barcelona gaat verlengen, de Nederlander worden met de meeste wedstrijden in Catalaanse dienst. Momenteel is dat Phillip Cocu. Hij heeft er 33 meer dan De Jong. 'Maar met de seizoenen zoals ze tegenwoordig zijn, kom je daar al snel aan.'

Begin dit jaar spraken we Frenkie de Jong uitgebreid over zijn toekomst: