Franse Arsenal-iconen vieren succes PSG: 'Parijs staat weer op de kaart'
Onder leiding van Arsène Wenger was Arsenal jarenlang een club met een sterke Franse invloed. Logisch dan ook dat de vele Franse ex-spelers van The Gunners in trek waren als analytici rondom het Champions League-tweeluik tussen Paris Saint-Germain en de Londenaren. Thierry Henry, Emmanuel Petit en Wenger zelf reageren op de Franse victorie.
© Pro Shots

'We zagen een ander PSG, niet gericht op balbezit maar op de nul houden en counteren. Dat heeft ze hun succes gebracht. Ze waren mentaal sterk, ook na het missen van een penalty. Over twee wedstrijden was PSG beter, dus de felicitaties gaan naar hen', aldus Le Professeur bij beIN Sports. 'Ik had al voorspeld dat ze dicht bij de eindzege zouden zijn.'
Henry kwam bij CBS in de uitzending en sprak president Nasser Al-Khelaifi toe. 'Ik ben Frans, ik weet hoe het is, ik weet dat Parijs geen leuke stad is als de zaken slecht lopen. Maar ik zei het je al toen je Luis Enrique aanstelde: je hebt een toptrainer gehaald. Ik wil je bedanken, je hebt de manier veranderd waarop mensen PSG zien. Je hebt mijn club uitgeschakeld, maar ik hoop dat je het toernooi wint. Je hebt Parijs weer op de kaart gezet. Bedankt!'
Zelfs Petit, normaal niet het zonnetje in huis, is nu gunstig gestemd. 'Ik vond de communicatie van de club lange tijd smakeloos, poenerig. En van Luis Enrique was ik nooit fan, ik heb bij Barcelona een jaar met hem samengespeeld. Maar vandaag kan ik zeggen dat ik echt geniet van zijn werk, van wat zijn team laat zien. Ik heb de indruk dat eraan gewerkt is om het imago van de club op te poetsen. Hulde, Luis Enrique!', aldus Petit bij RMC Sport.






