Flick hekelt Barça na 0-3 zege: 'Ze deden het op vijftig procent'

Update: 17 augustus 2025 om 08:53
6Reacties

Hansi Flick was niet blij na de seizoensouverture van Barcelona. De Catalanen wonnen overtuigend op bezoek bij Real Mallorca (0-3). Tóch irriteerde de Duitse oefenmeester zich.

© Pro Shots

Flick hekelt Barça na 0-3 zege: 'Ze deden het op vijftig procent'

Het werd een heetgebakerd potje op het Spaanse eiland. Bij het ingaan van de rust had Mallorca al twee rode kaarten te pakken, waardoor Barça in een zetel op de overwinning kon afstevenen. Het stond namelijk, door treffers van Raphinha en Ferran Torres, ook al 0-2.

In de tweede helft ging het echter allemaal niet vanzelf. Pas diep in blessuretijd toonde Lamine Yamal zijn unieke kwaliteiten met een fenomenale goal (0-3). Volgens Flick liet zijn ploeg na om een grotere uitslag weg te zetten. En dat was te wijten aan de belabberde instelling van zijn spelers.

'Ik vond de wedstrijd niet leuk. Dat zijn drie belangrijke punten, maar na een 2-0 voorsprong en de twee rode kaarten denk ik dat mijn team op 50% heeft gespeeld', was Flick kritisch. 'Dat kan niet. Ik moet hier met de spelers over praten.'

Flick vindt dat Barça moet leren van de avond op Mallorca. 'Je kunt niet op 50% spelen tegen negen spelers, dat verwacht ik niet.'