Flick bevestigt afwezigheid De Jong en is boos om blessure Yamal

Update: 13 september 2025 om 16:20
7Reacties

Hansi Flick vindt dat er niet goed is omgesprongen met Lamine Yamal bij het nationale elftal van Spanje. De achttienjarige aanvaller raakte geblesseerd op de training van Barcelona en mist het duel met Valencia dit weekend.

© Pro Shots

Flick bevestigt afwezigheid De Jong en boos om blessure Yamal

'Het is jammer, want hij ging met pijn naar het nationale team', zei Flick over zijn pupil. 'Hij heeft niet getraind met het nationale team. Hij nam pijnstillers om te kunnen spelen. Ze scoorden meer dan drie doelpunten in elke wedstrijd. Na de wedstrijd tegen Bulgarije, tussen de wedstrijden door, heeft hij niet meer getraind. Dit is geen goede zorg voor spelers.'

'Spanje heeft het beste team ter wereld. De beste spelers op elke positie, ongelooflijk goed. Als we het hebben over het zorgen voor jonge spelers, dan moet er hierop worden gelet. Ik vind dit erg jammer. Ik heb nooit met de Spaanse bondscoach Luis de la Fuente gesproken. We hebben één keer via sms gecommuniceerd. Mijn Spaans is niet geweldig, zijn Engels is niet goed, misschien is dat een probleem.'

'Maar ik vind dat de communicatie goed moet zijn, want we hebben daar meer dan één speler en het zou beter kunnen. Ik zat ook bij een nationaal team. Ik weet hoe moeilijk dit werk soms is. Maar uiteindelijk was de communicatie met de club altijd goed.'

De Jong
Tegen Valencia moet Barça het ook zonder Frenkie de Jong stellen. Hij raakte geblesseerd in de wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Polen en is nog altijd niet fit genoeg om minuten te maken. 'Hij is er morgen nog niet bij', bevestigde Flick. Marc Bernal, die ruim een jaar miste door blessureleed, is er wel weer bij. Maar: 'Marc zal nog niet in de basis starten. Hij zal op de bank beginnen en de volgende stap in zijn herstel is om weer beschikbaar te zijn. Ik kijk er naar uit om hem op het veld te zien en meer te zien spelen.'