FIFA dreigt Servië met puntenaftrek
Servië staat op het punt zich te plaatsen voor het WK in Zuid-Afrika. Maar een dreigement van de FIFA zet het sportieve succes onder druk.
© Pro Shots

Servische fans misdroegen zich al eerder in de WK-kwalificatiereeks. Voor de FIFA was dat aanleiding de Servische bond (FSS) deze week een boete op te leggen. De wereldvoetbalbond liet de strafmaat gepaard gaan met een waarschuwing voor een zware sanctie bij nieuwe ongeregeldheden.
De FSS bracht de duidelijke boodschap van de FIFA naar buiten. Mochten de aanhangers zich zaterdag misdragen tijdens het thuisduel met Roemenië, dan moet Servië punten inleveren en staat directe kwalificatie op de tocht.
'We willen dat de fans ons steunen zonder problemen te veroorzaken', zei Standard-spits en international Milan Jovanovic aan de vooravond van de thuiswedstrijd tegen Roemenië. 'Ze kunnen ons enkel helpen als hun temperament het niet wint van hun gezond verstand. De fans moeten een positieve sfeer creëren.'
Servië heeft zaterdag aan een overwinning op het uitgeschakelde Roemenië genoeg om zich te kwalificeren voor het WK in Zuid-Afrika.






