Feyenoorders boos over buitenspelgoal: 'Had de VAR geen internet?'

49Reacties

Quinten Timber en Timon Wellenreuther waren niet te genieten na de bekeruitschakeling van Feyenoord. De 2-0 nederlaag tegen PSV kwam hard aan bij de aanvoerder en doelman van de Rotterdammers.

© Pro Shots

Feyenoorders boos over buitenspelgoal: 'Had de VAR geen internet?'

De 1-0 van de Eindhovenaren deed het nodige stof opwaaien. Johan Bakayoko schoot raak, terwijl Ismael Saibari in buitenspelpositie het zicht van Wellenreuther belemmerde. 'Voor mij is dat duidelijk buitenspel', begon de goalie tegenover de camera van ESPN. 'Natuurlijk probeert hij niet om de bal te raken, maar hij staat tussen mij en de bal. Ik kan daardoor de bal een seconde niet zien. Het schot is niet eens hard. Ik had hem kunnen proberen te pakken maar die split second dat ik hem mist, is genoeg.'

'Iedereen die ooit op doel heeft gestaan, zal het met mij eens zijn. Ik vraag me af wat deze scheidsrechter in het verleden heeft gedaan. Hij zal vast geen keeper zijn geweest. Hij zei dat ik er toch nooit bij had gekund. Het is buitenspel, punt uit. Ik weet ook niet wat de VAR deed. Had die geen internet?' Ook aanvoerder Timber liet zijn emoties de vrije loop. 'Ik sta hier weer met een kutgevoel, net als zondag. Als je het veld op gaat en niet goed genoeg bent, dan heb je er vrede mee… Maar het is nu tegen de nummer één en twee; we kunnen er zoveel meer uithalen. We zijn zeker niet de mindere.'

Ook Timber keek de arbitrage aan na de 1-0. 'Het is hetzelfde als zondag, we moeten naar onszelf kijken. Ik houd er niet van om over de scheidsrechter te praten. Iedereen maakt fouten, ik ook. Maar ze zitten in een kamer met camera's en kunnen de tijd nemen. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Het lijkt wel een stelletje amateurs. De mensen achter het scherm, het is nu al de weet ik niet hoeveelste keer dat het gebeurt. Het is allemaal leuk, dan gaan ze maandag samenzitten en overleggen. Maar ga een keer hier staan of zeg wat er fout is gegaan. Nu staan wij hier… Het is een beetje de emotie die er nu uitkomt', besloot de aanvoerder van de Rotterdammers.