Feyenoord zonder Ueda en Watanabe naar PEC: 'Ze zijn fysiek en mentaal vermoeid'
Feyenoord sluit het seizoen zondag af zonder Ayase Ueda en Tsuyoshi Watanabe. De Japanners vroegen zelf aan trainer Robin van Persie of zij het duel met PEC Zwolle mogen overslaan.
© Pro Shots

Feyenoord reist zondag af naar Zwolle voor het laatste duel van het seizoen, maar voor de Rotterdammers staat er niks meer op het spel. Ze eindigen immers hoe dan ook tweede. Met dat gegeven in het achterhoofd klopten Watanabe en Ueda aan bij Van Persie.
'Watanabe en Ueda zijn er niet bij. Ik heb ze de afgelopen dagen gesproken en ze hebben aangegeven dat ook zij het als een lang en zwaar seizoen hebben ervaren', vertelt de oud-spits vrijdag op het vaste persmoment. 'Ze zijn fysiek, en ook een stukje mentaal, vermoeid en ze hebben gevraagd of ze deze kunnen overslaan.'
Van Persie gunde het duo, dat komende zomer meegaat aan het WK, de rust, ook vanwege bewezen diensten. 'Ik heb erover nagedacht en heb ingestemd, omdat ze altijd alles geven, iedere training. Als zij zo open vertellen hoe ze zich voelen, dan kan ik daar wel in meegaan.'






