Feyenoord-schlemiel moet het ontgelden: 'Een onvergeeflijke blunder'
Jaden Slory kreeg de wind van voren van de ESPN-analytici na zijn ongelukkige optreden in de wedstrijd tussen AZ en Feyenoord. De aanvaller viel al niet gelukkig in en veroorzaakte uiteindelijk ook nog eens de beslissende strafschop. 'Vandaag viel hij gewoon slecht in.'
© Pro Shots

Afgelopen seizoen was Slory de grote uitblinker bij FC Dordrecht. Deze zomer keerde hij terug bij Feyenoord en nu krijgt hij zijn kansen onder Robin van Persie. Tegen AZ speelde hij echter een negatieve hoofdrol door totaal onnodig Weslley Patati te vloeren in de blessuretijd van de wedstrijd. 'Slory moet nog heel erg wennen aan het tempo en niveau van de Eredivisie ten opzichte van de Keuken Kampioen Divisie', concludeerde Kenneth Perez in Dit Was Het Weekend.
'Dit is natuurlijk een onvergeeflijke blunder', aldus de Deense analyticus over het veelbesproken strafschopmoment. 'Het is onvoorstelbaar dat hij dit doet. Een blunder van jewelste. Desnoods blijf je er gewoon voor. Laat hem dan maar. Maar hij draait zijn hoofd weg en steekt zijn been uit. Ik zie niet veel aanvallers dit doen.'
Sowieso vindt Perez dat Slory laat zien het Feyenoord-niveau nog niet aan te kunnen. 'Het is jammer voor zo'n jonge jongen die nog aan van alles en nog wat moet wennen. Er is een plek vrijgekomen, omdat er een aantal buitenspelers niet bij zijn. Daarom krijgt hij een kans. Tegen Fortuna was het ook niet echt overtuigend. Ik had eerlijk gezegd verwacht: als je zo uitblinkt in de KKD, dat je dan wel iets dichter bij dit niveau zou zitten.'
Mede-analyticus Kees Kwakman was het met zijn collega eens, al maakte hij de kanttekening dat Slory tegen Sparta Rotterdam wel goed was. 'Vandaag viel hij gewoon slecht in. Hij leed een aantal keer balverlies. Nu is dat nog niet zo erg, maar als je er dit dan bij doet, dan wordt het wel heel pijnlijk.'






