Feyenoord-huurling Osman vindt nieuwe uitdaging in Ligue 1
Ibrahim Osman wordt opnieuw verhuurd door Brighton & Hove Albion. De twintigjarige buitenspeler die afgelopen seizoen voor Feyenoord speelde, gaat in de Ligue 1 spelen bij AJ Auxerre.
© Pro Shots

Osman maakte afgelopen seizoen vlieguren bij Feyenoord, al was zijn huurperiode geen daverend succes. De Ghanees kwam uiteindelijk 32 wedstrijden in actie in Rotterdam, maar de 1.310 speelminuten waren dan weer relatief gering. Met drie goals en drie assists op zak verliet Osman De Kuip en arriveerde weer bij Brighton, maar nu vertrekt hij naar Frankrijk
Auxerre gaat nu met Osman aan de haal. 'Het is belangrijk dat hij speeltijd krijgt op een hoog niveau', aldus technisch directeur David Weir van Brighton. 'Bij Auxerre kan hij een nieuwe stap zetten in zijn ontwikkeling. We kijken ernaar uit om hem komend seizoen aan het werk te zien.'
In Frankrijk komt Osman nu bij de nummer elf van het afgelopen seizoen terecht. Dat was een knappe prestatie van Auxerre, want zij doorliepen het seizoen als promovendus.






