Fenerbahçe heeft duo officieel binnen: 'Mourinho een van beste ter wereld'
In de nacht van donderdag op vrijdag heeft Fenerbahçe de komst van Milan Skriniar en Nélson Semedo officieel bekendgemaakt. Het duo komt over van respectievelijk Paris Saint-Germain en Wolverhampton Wanderers. Zij hebben ook meteen meegetraind en zullen worden klaargestoomd voor het tweeluik tegen Feyenoord.
© Pro Shots

Aankomende woensdag neemt Feyenoord het in de derde voorronde van de Champions League op tegen Fenerbahçe. De Rotterdammers lijken daarbij rekening te moeten houden met Skriniar en Semedo. De dertigjarige Slowaak komt voor tien miljoen euro over van PSG en gaat naar verluidt acht miljoen euro per jaar verdienen in Istanbul. 'Ik ben blij om terug te zijn bij mijn familie. Vanaf het moment dat ik hier in januari op huurbasis aankwam, voelde ik mij hier thuis.'
Ook de komst van Semedo is bevestigd. Hij komt transfervrij over van Wolverhampton Wanderers. De 31-jarige Portugese back kijkt vooral uit naar de samenwerking met trainer José Mourinho. 'Ik ben blij om met Mourinho te kunnen werken. Hij is een geweldige manager. Een van de beste ter wereld. Hij is ook nummer één in Portugal. Samenwerken met Mourinho en van hem leren is een voorrecht. Ik heb er zin in om te beginnen.'
Skriniar en Semedo zijn de vijfde en zesde zomerversterking van de Turkse topclub. Eerder werd Jhon Durán al gehuurd van Al-Nassr, Sofyan Amrabat overgenomen van Fiorentina, Archie Brown opgepikt bij KAA Gent en kwam doelman Tarik Çetin transfervrij over van Rizespor.






