FC Utrecht vertrekt tevreden uit Moldavië: 'Afmaken in volle Galgenwaard'

5Reacties

Bij FC Utrecht overheerst vooral tevredenheid na de overwinning in de tweede voorronde van de Europa League bij FC Sheriff Tiraspol. Ron Jans en Nick Viergever waren eensgezind: in Stadion Galgenwaard moet het worden afgemaakt. Ook doelpuntenmaker Victor Jensen was euforisch en wil voorlopig in de Domstad blijven.

© Pro Shots

FC Utrecht vertrekt tevreden uit Moldavië: 'Afmaken in volle Galgenwaard'

Utrecht won dan wel in Moldavië, maar vlekkeloos ging het niet. 'Het was een moeizaam begin tegen een afwachtende ploeg die elke bal naar voren peerde', zo begon Jans voor de camera van de clubkanalen. Aan twee kanten tekenden de spelhervattingen de wedstrijd. 'Willem Jansen (assistent-trainer, red.) neemt die voor zijn rekening. Dat hebben we goed gedaan en minder goed gedaan, want we scoren er twee keer uit maar krijgen er ook één tegen. Maar met corners, dan zie je dat we veel duelkracht hebben.'

Utrecht zit momenteel dun in de jas vanwege de nodige blessures, waardoor Jaygo van Ommeren bijvoorbeeld op zeventienjarige leeftijd zijn debuut maakte voor de club. Daar was Jans trots op. 'Maar we kunnen eigenlijk alleen maar beter worden', zo vervolgde de hoofdtrainer, doelend op de aanstaande terugkeer van belangrijke krachten. 'Ik heb het vertrouwen dat we het volgende week gewoon af gaan maken. Trots wil ik nog niet zeggen, maar tevreden ben ik zeer zeker.'

Doelpuntenmakers: Viergever en Jensen
'Als ploeg waren we een beetje zoekende, zeker', aldus Viergever, die zag dat Utrecht in de wedstrijd groeide. 'Maar hoe de wedstrijd verliep is best logisch. Je moet uitkijken dat je niet in de val loopt en kijken welk risico je kan nemen. Dat hebben we goed gedaan. Het was volwassen en effectief, maar niet sprankelend. Nu in de volle Galgenwaard moeten we het afmaken.'

Viergever was een van de doelpuntenmakers aan Utrechtse zijde. Dat was Jensen ook, die de voorkeur kreeg boven aankoop Dani de Wit. 'Ik ben hartstikke blij en heb de hele voorbereiding gewoon de focus op mezelf gehad. Ik was gewoon geduldig, mocht vandaag spelen en ik heb het wel goed gedaan denk ik', aldus de Deen tegenover RTV Utrecht. Een vertrek is momenteel niet aan de orde. 'Op dit moment ben ik blij om hier te zijn en dit mee te maken. Zo lang er perspectief voor mij is, ben ik blij en ga ik voor nu niet weg, nee.'