FC Twente haalt spits weg bij Anderlecht

Praat mee!

Anatoli Gerk staat voor een overgang naar FC Twente. Voor de Russische spits zou het een einde betekenen van een teleurstellend verblijf bij Anderlecht.

© Pro Shots

FC Twente haalt spits weg bij Anderlecht

De transfer moet nog worden afgerond, maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd. 'De besprekingen zitten in de eindfase en de puntjes moeten nog op de i worden gezet. Met Anderlecht zijn wij eruit en de verwachting is dat wij er met de speler ook uit gaan komen', aldus directeur Johan Plageman op de website van FC Twente.

FC Twente hoeft niet diep in de buidel te tasten voor Gerk. De 21-jarige spits staat bij Anderlecht op een zijspoor. De Russische aanvaller, die in 2004 in Brussel voor drie jaar tekende, heeft dit seizoen nog geen minuut in de hoofdmacht gespeeld. Zijn eerste jaar in Brusselse dienst kwam hij voornamelijk als invaller tot zes wedstrijden.

Volgens Het Laatste Nieuws wil FC Twente naast Gerk ook Besnik Hasi van Anderlecht inlijven. De Albanese middenvelder staat ook in de belangstelling van RC Genk en SC Lokeren.