FC Groningen nadert oplossing voor hoofdpijndossier Kevin van Veen
FC Groningen is druk bezig met het ontbinden van het nog een jaar doorlopende contract van Kevin van Veen. De aanvaller is daarna transfervrij en gaat naar verwachting verder bij FC Eindhoven. Daar hoopt hij zijn loopbaan weer op de rails te kunnen krijgen.
© Pro Shots

Van Veen (34) was twee jaar geleden dé topaankoop van FC Groningen, dat toen net gedegradeerd was uit de Eredivisie. In een poging direct terug te keren dacht De Trots van het Noorden vooral een topschutter nodig te hebben en de keuze viel op Van Veen. Hij had in het jaar daarvoor 29 goals gemaakt voor Motherwell.
Van Veen tekende een lucratief, driejarig contract bij FC Groningen en beloofde voor het seizoen dat komen ging een stuk of dertig doelpunten. De voormalig stukadoor kwam echter totaal niet uit de verf in het team van Dick Lukkien en raakte al snel zijn basisplaats kwijt. Na een halfjaar liet hij zich al verhuren aan Kilmarnock.
Succesvol was die verhuurperiode niet, net als zijn tijd bij St. Mirren, in het afgelopen seizoen. Dat kwam mede doordat Van Veen in een vervelende rechtszaak met zijn ex-vrouw was beland. Hij keerde in januari terug bij FC Groningen, waar ze Van Veen echter duidelijk niet meer nodig hadden. Zonder deel uit te maken van de selectie kreeg de grootverdiener echter wel maandelijks een flink bedrag op zijn rekening gestort.
FC Groningen zat daarmee in zijn maag, maar nadert een oplossing voor het hoofdpijndossier. De club is met de spits in gesprek over een contractontbinding. Bronnen rondom de club melden VI - na de eerste berichtgeving van het Dagblad van het Noorden - dat een akkoord nabij is, al wil algemeen directeur Frank van Mosselveld dat desgevraagd niet bevestigen.
Van Veen zou nog een aanzienlijk deel van het salaris dat hij nog zou ontvangen meekrijgen. De spits is vervolgens vrij om te gaan en staan waar hij wil en zou al hebben gekozen voor een overstap naar FC Eindhoven. Daar gaat hij proberen om het voetbalgeluk terug te vinden.





