FC Groningen laat na Oosting opnieuw een aanvaller vertrekken

2Reacties

Romano Postema speelt in het aankomende seizoen voor FC Emmen. FC Groningen verhuurt de aanvaller voor één jaar aan de eerstedivisionist.

© Pro Shots

FC Groningen laat na Oosting opnieuw een aanvaller vertrekken

De 23-jarige Postema was een hoofdrolspeler in het promotieseizoen van FC Groningen, met achttien doelpunten uit 35 competitiewedstrijden, maar kwam terug in de Eredivisie een stuk minder aan bod. Hij begon vorig seizoen nog wel als basisspeler, maar raakte zijn plekje in het elftal uiteindelijk kwijt. Scoren deed Postema slechts tweemaal.

Toen FC Groningen deze zomer ook Oskar Zawada nog eens aantrok, wist Postema dat het beter was om te vertrekken. Hij laat zich nu voor één jaar verhuren aan FC Emmen en keert daardoor terug in de Keuken Kampioen Divisie, de competitie waarin hij eerder dus nog zo succesvol was. Zijn contract bij FC Groningen loopt nog tot medio 2027 door.

Technisch directeur Nico Haak van FC Emmen is blij met de komst van Postema. 'Romano is een speler met pit en een neusje voor de goal', zegt de bestuurder op de clubwebsite. 'Hij brengt energie, diepgang en ervaring op het hoogste niveau mee. Er was veel interesse in hem, dus we zijn verheugd dat hij bewust voor FC Emmen heeft gekozen. We kijken uit naar zijn seizoen op De Oude Meerdijk.'

Eerder nam FC Groningen ook al afscheid van een andere aanvaller: Thijs Oosting ging op huurbasis naar PEC Zwolle.