Farioli spreekt van zwaar duel: 'Aantal spelers heeft extra behandelingen gehad'

29Reacties

Francesco Farioli zag dat het Europa League-duel met Eintracht Frankfurt zijn spelers niet in de koude kleren is gaan zitten. De Amsterdammers gingen donderdagavond onderuit en gaan zondag op bezoek bij PEC Zwolle.

© Pro Shots

Farioli spreekt van zwaar duel: 'Aantal spelers heeft extra behandelingen gehad'

Remko Pasveer is als enige niet goed uit het duel gekomen. De doelman ligt er voorlopig uit. Toch maakt Farioli zich daar weinig zorgen over richting zondag. 'We hebben nog drie goede keepers: Matheus, Jay Gorter en Charlie Setford', zei hij via de clubkanalen. 'Zij zijn er, los van Matheus, al sinds het begin van het seizoen bij. En gisteren heeft Jay zijn taak goed uitgevoerd door het team te helpen. Natuurlijk is het vervelend voor Pasveer, maar hij zal een manier vinden om de ploeg te helpen.'

Verder zijn er – hoewel het een zware wedstrijd was volgens de Italiaan - geen nieuwe blessures bijgekomen. 'Maar zoals je kunt voorstellen heeft een aantal spelers vanmorgen extra behandelingen gehad, want het was een zware wedstrijd. We moeten goed herstellen en ons klaarmaken voor zondag. Ik denk dat we donderdag een goede wedstrijd hebben gespeeld. We hebben het duel snel teruggekeken en ik heb zeker positieve dingen gezien.'

'We hebben het ook lastig gehad af en toe, maar dat heeft ook met de kwaliteit van Eintracht te maken. De wedstrijd geeft ons voldoende aanknopingspunten. Er zijn mogelijkheden in de return. We gaan er alles aan doen om ons te kwalificeren. Maar het is belangrijk om het duel met Eintracht achter ons te laten en ons klaar te maken voor zondag. PEC Zwolle is thuis erg sterk en er zit een groot verschil tussen hun thuis- en uitwedstrijden. Ze krijgen thuis weinig doelpunten tegen, veroveren veel ballen op de andere helft en zijn snel in de omschakeling.'