Farioli neemt met sentimentele boodschap afscheid van Ajax-publiek

33Reacties

Vertrekkend Ajax-trainer Francesco Farioli heeft afscheid genomen van het Ajax-publiek met een bericht uit het hart. Op zijn Instagram-pagina plaatste de Italiaan een lang bericht waarin hij het publiek bedankte en terugblikte op het seizoen.

© Pro Shots

Farioli neemt met sentimentele boodschap afscheid van Ajax-publiek

'De afgelopen dagen waren een achtbaan van emoties', zo begon Farioli aan zijn verhaal. 'Geloof, verdriet, trots, vertrouwen, opwinding, opluchting. We hebben samen een fantastische reis gemaakt door veel bijzondere momenten.'

Vervolgens somde Farioli het op: '34 strafschoppen tegen Panathinaikos, het winnen van de vier wedstrijden, uit en thuis, tegen PSV en Feyenoord, meer dan honderd minuten met tien man vechten tegen Union Sint-Gillis, de diepe pijn die we voelden in Frankfurt, Utrecht en Groningen, trots, tranen en emoties delen tijdens onze laatste dag samen in de Johan Cruijff Arena en bovenal: Ajax na drie jaar weer in de Champions League krijgen.'

De Italiaan stelde dat Ajax-fans hem verrast hebben. 'Ik hoorde in het begin dat de fans te veeleisend zijn, altijd gewend om te winnen en dat ze niet in onze filosofie en methodes zouden trappen. Ze hadden het mis. Samen hebben we dit stereotype veranderd, samen hebben we het verhaal veranderd. Jullie Ajacieden waren de echte kampioenen. Kampioenen van de liefde, kampioenen van de steun, kampioenen van het leren, kampioenen van het begrip, kampioenen van het geduld, kampioenen van de trots.'

Farioli heeft er vertrouwen in dat Ajax ook zonder hem blijft groeien. 'Jullie stonden altijd achter het team, wat er ook gebeurde. Jullie waren altijd samen met ons in de strijd, met de helm op', doelde hij op zijn veelgenoemde uitspraak over dat je in het veld soms een maatpak moet dragen en soms een helm.

'Blijf het team steunen', sloot Farioli af. 'Maar blijf ook leren, blijf geduld hebben. Ajax zal terugkeren naar zijn grootsheid. Meer trofeeën zullen schitteren in het museum, jullie liefde zal voor altijd blijven voor deze geweldige club. En in mijn hart. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied.'