Ex-president Levy zag degradatiestrijd Spurs niet aankomen: 'In geen miljoen jaar'

7Reacties

Daniel Levy had niet gedacht dat zijn voormalig werkgever Tottenham Hotspur ooit in een degradatiestrijd verwikkeld zou raken. De ex-voorzitter van de club nam afgelopen september afscheid van die functie.

© Pro Shots

Ex-president Levy zag degradatiestrijd Spurs niet aankomen: 'In geen miljoen jaar'

'In geen miljoen jaar. Degradatie is niet iets waar we over na hebben gedacht, dit had ik me ook aan het begin van het seizoen niet kunnen voorstellen', zei Levy, die de pers te woord stond nadat hij de hoge koninklijke onderscheiding CBE kreeg voor zijn bijdragen aan de gemeenschap in Tottenham.

'Uiteraard ben ik teleurgesteld, maar laten we vooruitkijken en hopen dat we volgend seizoen nog steeds in de Premier League spelen. Ik voel de pijn, maar ben optimistisch dat we hier doorheen komen', werd de bestuurder verder geciteerd door Sky Sports.

Levy was tot september vorig jaar voorzitter van Spurs, een rol die hij 25 jaar vervulde. Hij stapte zelf op, in een periode waarin de fans van de Londense club uitgebreid protesteerden tegen zijn aanwezigheid. In het laatste volledige seizoen van Levy bij Spurs eindigde de club zeventiende in de Premier League en legde het beslag op de Europa League-titel.

Spurs vervolgt het seizoen volgende week dinsdag met de uitwedstrijd bij Chelsea, alvorens het seizoen afgesloten wordt thuis tegen Everton.