Euforie in Deense kamp na 'onverdiende zege' op Oranje: 'Magische avond'
In Denemarken krijgt Jong Denemarken de complimenten na de plaatsing voor de kwartfinales op het EK Onder-21 in Slowakije. Deense media oordeelden wel dat Jong Oranje zichzelf pijnlijk in de vingers sneed met de vele gemiste kansen in de tweede groepswedstrijd. Ook Ajacied Anton Gaaei constateerde dat de Nederlanders beter waren.
© Pro Shots

'Denemarken overleeft enorme Nederlandse druk en is klaar voor de kwartfinales', schrijft dagblad BT. 'De Nederlanders lieten kans na kans onbenut. Zo goed als Nederland bleek in het creëren van de kansen, zo slecht waren ze in het afmaken ervan.'
Ekstra Bladet noemde de zege 'indrukwekkend'. 'Tot waartoe leidt dit Deense EK-feestje? Nederland was de grote favoriet in de EK-groep en de Denen waren aanvankelijk geen partij voor de Nederlanders. Toch kwamen ze weer terug, en in stijl. Ze zijn nu zelfs groepswinnaar.'
© Pro ShotsAnton Gaaei glijdt in bij een voorzet van Kenneth Taylor, zijn teamgenoot bij Ajax.
Gaaei, die de gehele wedstrijd als rechtsback speelde bij Jong Denemarken, stelde na de overwinning dat Jong Oranje zichzelf tekort had gedaan met de gemiste kansen, waarvoor Noah Ohio al het boetekleed aantrok. 'Nee, het was geen verdiende overwinning. Nederland was de betere ploeg, maar we hebben er met z'n allen wel hard voor gewerkt', zei Gaaei bij Ziggo Sport.
Noah Nartey, teamgenoot van Gaaei bij Jong Denemarken, was euforisch na de winst. 'Dit is geweldig. In de kleedkamer was er pure vreugde. Het was een magische avond voor ons', aldus de middenvelder van Brøndby. 'Deze zege geeft veel vertrouwen. We hebben het ongelijk van onze criticasters bewezen en we laten zien dat we op dit EK echt mee tellen.'









