Engelse voetbaliconen hard voor 'egoïstische' Salah: 'Ik zou woest zijn'

Update: 18 mei 2026 om 12:33
44Reacties

Mohamed Salah liet dit weekend na een nieuwe nederlaag van Liverpool van zich horen. De Egyptische rechtsbuiten vertrekt deze zomer bij de Engelse topclub na een moeizame relatie met manager Arne Slot. De uitspraken van Salah maken een hoop los in Engeland. 'Slot moet hem buiten de selectie laten volgende week.' 

© Pro Shots

Engelse voetbaliconen hard voor 'egoïstische' Salah: 'Ik zou woest zijn'

Clubicoon Steven Gerrard schrok van het statement van Salah, zo vertelde de oud-speler van Liverpool bij TNT Sports. 'Hij is niet iemand die veel spreekt, helemaal niet op sociale media. Ik ben verbaasd door de timing, zo een wedstrijd voor het einde bij Liverpool.' 

'Deze uitspraken zijn erg schadelijk voor de manager en de staf bij Liverpool, gezien de huidige status van het team', vindt Gerrard. Liverpool is met nog een wedstrijd te gaan nog niet zeker van Champions League-voetbal dit seizoen. 

Granaat
'Hij haalt de pin uit de granaat midden in de kamer en verlaat zelf de ruimte', zo omschrijft Gary Neville de situatie van Salah in zijn column bij Sky Sports. 'Mo is echt niet blij momenteel daar.' 

'Als dit om een speler van Manchester United was gegaan, was ik woest geweest. Maar wat je nooit moet doen met spelers van dit niveau, is ze stilhouden. Als ze iets gaan zeggen, dan doen ze dat op een moment waarop je het niet wil horen.' 

De oud-speler van Manchester United ziet dat de uitspraken van Salah erg pijnlijk zijn voor Slot. 'Dit gaat hem niet helpen. Hij zal gewoon het einde van het seizoen willen halen en daarna beginnen aan de wederopbouw.' Door de aanstelling van Xabi Alonso bij Chelsea denkt Neville dat Slot ook volgend seizoen de manager van Liverpool zal zijn.

Afscheid in geding?
Wayne Rooney denkt dat de uitspraken van Salah vergaande gevolgen kunnen hebben voor de Egyptische ster. 'Als ik Slot zou was zou ik hem niet in de buurt van het stadion laten', doelt de oud-spits van Engeland en United bij de BBC op de laatste wedstrijd van het seizoen. Het zou controversieel zijn, want Salah speelt met Liverpool volgend weekend zijn laatste wedstrijd op Anfield voor de club. 'Ferguson deed het bij mij ook. We hadden onenigheid en tijdens zijn laatste wedstrijd op Old Trafford zat ik niet bij de wedstrijdselectie.' 

Rooney is erg hard voor Salah. 'Hij wil het voetbal van Jürgen Klopp spelen, maar dat kan hij helemaal niet meer aan. Hij probeert zichzelf te verdedigen na een erg zwak seizoen. Ik vind het erg egoïstisch wat hij nu al voor de tweede keer flikt. Het is een schande, maar de fans zullen aan zijn kant staan. Hij weet precies wat hij doet.' 

 'We hebben het hier over je trainer. Die kan je niet twee keer zo openlijk niet respecteren en ermee wegkomen. Daarom zou ik als ik Slot was hem niet bij de selectie zetten zaterdag. Dat gaat hij niet doen, maar ik denk dat hij daar wel beter aan doet. Natuurlijk verdient Salah een goed afscheid, maar nu nog steeds? Het is de tweede keer dat hij dit doet. Het is jammer dat een icoon van de Premier League op deze manier de competitie verlaat.'