Eerste aanwinst voor geplaagd Vitesse

17Reacties

Vitesse heeft de eerste zomerversterking binnen. De geplaagde Arnhemmers hebben Valon Zumberi vastgelegd. De 22-jarige centrale verdediger komt transfervrij over van HSV en heeft een contract getekend tot medio 2027 met een optie voor nog een seizoen.

© Pro Shots

Eerste aanwinst voor geplaagd Vitesse

Zumberi heeft de Kosovaarse nationaliteit, maar is geboren in Hamburg. In 2010 kwam hij voor HSV te spelen, waar hij meer dan tien jaar in de jeugd speelde. In de afgelopen seizoenen kwam Zumberi uit voor HSV II. Ook maakte hij zijn debuut in het eerste van HSV. De teller staat op twee duels in de Tweede Bundesliga.

Tevens is Zumberi een jaar uitgeleend geweest aan het Zwitserse FC Schaffhausen. Voor Kosovo Onder-21 kwam hij achttien keer in actie, waarvan acht keer als aanvoerder. 'Met zijn defensieve kwaliteiten, positionele inzicht en natuurlijke leiderschapsvermogen ziet het technische hart van Vitesse in Zumberi een belangrijke schakel voor het nieuwe seizoen', laat Vitesse weten in een persbericht.

Ook Zumberi zelf is enthousiast over zijn nieuwe avontuur bij de club die nog volop in onzekerheid zit over de overname en de proflicentie. 'Het is geweldig om hier te zijn. Ik ben trots om bij zo'n grote club te tekenen en kan niet wachten om aan het nieuwe seizoen te beginnen. Op naar een mooie tijd in Arnhem!'