Amerikaanse miljardair gaat Modric en Snoop Dogg achterna bij Swansea
Swansea City heeft er weer een steenrijke investeerder bij. Na rapper en producer Snoop Dogg en AC Milan-middenvelder Luka Modric heeft ook miljardair Martha Stewart zich aangesloten als mede-eigenaar van de Championship-club.
© Pro Shots

Stewart is een goede vriend van Snoop Dogg. De 84-jarige Amerikaanse was afgelopen vrijdag aanwezig bij de zege van Swansea City op Wrexham. Stewart is een zakenvrouw die haar fortuin opbouwde via de huishoud- en lifestyle-industrie. Ze werd de eerste vrouwelijke miljardair uit de Verenigde Staten die haar vermogen zelf heeft verdiend.
De beroemdheden moeten het merk Swansea City wereldwijd vergroten. In juli verbond Snoop Dogg zich aan de club, een paar maanden eerder werd bekend dat Modric mede-eigenaar van Swansea City wordt.
Ex-voorzitter Andy Coleman, onlangs teruggetreden maar nog wel bestuurslid en mede-eigenaar, sprak zijn ambities uit om de club voor het eerst sinds 2018 weer terug te brengen naar de Premier League. Swansea is momenteel de nummer negentien van de Championship.





