Een jaar na verkoop FC Den Bosch zit ex-eigenaar Conway in de cel

3Reacties

Paul Conway bivakkeert momenteel in een Spaanse gevangenis. De ex-eigenaar van FC Den Bosch wordt verdacht van frauduleuze praktijken. Er loopt een Belgisch onderzoek naar de 55-jarige Amerikaan.

© Pro Shots

Een jaar na verkoop FC Den Bosch zit ex-eigenaar Conway in de cel

In 2021 kwam FC Den Bosch in handen van de investeringsgroep Pacific Media Group (PMG), waar Conway de leiding over had. Daarmee werd de Brabantse club onderdeel van een groter netwerk. Ook het Belgische KV Oostende, het Deense Esbjerg, het Zwitserse FC Thun, het Franse AS Nancy en het Engelse Barnsley waren onderdeel van PMG.

In Den Bosch groeide naarmate de jaren vorderden de onvrede over de eigenaren, waarna Conway in maart 2024 zijn aandelen van de hand deed. Nu blijkt Conway al veertig dagen vast te zitten in een gevangenis in Barcelona. Hij is opgepakt naar aanleiding van een onderzoek, waaruit zou blijken dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan frauduleuze praktijken bij Oostende.

Onder de leiding van Conway ging Oostende in 2024 failliet. Na publicaties van The Athletic en Het Nieuwsblad is het balletje gaan rollen. Een tijdje terug vorderde een onderzoeksrechter in West-Vlaanderen een Europees aanhoudingsbevel uit tegen Conway. Toen hij op 20 mei in Barcelona landde voor een zakenreis, werd hij gearresteerd. Er zijn in totaal zes zaken waar Conway van wordt verdacht. De Amerikaan ontkent alle aantijgingen.