'Dit is de beste week van Amorim sinds hij manager is van Man Utd'

Update: 25 oktober 2025 om 21:50
5Reacties

Dat Manchester United het nog even spannend liet worden tegen Brighton & Hove Albion, hoort er volgens Rúben Amorim een beetje bij, zo zei hij met een knipoog. Gary Neville stelt dat de Portugees zijn beste week als manager van The Mancunians achter de rug heeft.

© Pro Shots

'Dit is de beste week van Amorim sinds hij manager is van Man Utd'

Bij vlagen imponeerde Manchester United zaterdagavond tegen Brighton. De club won voor de derde keer op rij in de Premier League. Even werd het nog spannend. 'We zouden Manchester United niet zijn als we niet nog even zouden lijden', zo begon Amorim op de persconferentie. De manager genoot het meest van de derde goal op Old Trafford. 'Dat geluid in het stadion was niet normaal. Het is de eerste keer dat ik dat heb gehoord.'

'Ik denk dat dit de beste en meest belangrijke week voor Amorim is geweest sinds hij manager is van Manchester United', zo begon Neville na afloop bij Sky Sports. De analyticus denkt dat deze resultaten Amorim wat meer tijd geven. 'Het narratief van deze wedstrijd was een beetje dat Manchester United geen stap terug kon doen nadat er vorig weekend op Anfield werd gewonnen. Deze overwinning van vandaag was cruciaal. Dat ze nu wat hoger op de ranglijst staan, zal wat druk bij hem wegnemen.'

Bryan Mbeumo was met twee goals misschien wel de grote man van de avond bij Manchester United. Na afloop begon hij niet over zijn eigen goals bij Sky Sports. 'We vinden het jammer dat we twee goals tegen hebben gekregen. Maar het belangrijkste is dat we hebben gewonnen', zo begon de Kameroener, die toch wat wilde vertellen over zijn goals. 'Dat voelt zo goed. De supporters hier zijn ongelooflijk. Op Old Trafford scoren is heel bijzonder.'