De zwanenzang van Kodai Sano: 'Ik ga nu eerst op vakantie'
Kodai Sano wilde het zondagmiddag niet zeggen, maar de kans is groot dat hij zijn laatste wedstrijd voor NEC heeft gespeeld. De Nijmeegse club hield in de winter een transfer van de Japanner tegen. De kans is zeer groot dat de 22-jarige middenvelder komende zomer alsnog vertrekt bij NEC. Na de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles was hij vooral bezig met feestvieren.
© Pro Shots

'Ik ga nu eerst op vakantie', lachte Sano. 'Of dit mijn laatste wedstrijd is, weet ik niet. Nee, echt niet. Ik heb nog geen aanbieding gehad van een andere club, dus ik weet van niets. Een transfer is altijd moeilijk om te realiseren. Ik krijg wel wat geruchten mee en ik snap dat men verwacht dat ik vertrek, maar zo ver is het echt nog niet.'
Sano ging na de wedstrijd voorop in het feestgedruis. 'Ik stink naar bier en champagne', zei de Japanner. 'Eigenlijk wil ik nu douchen. Wat een middag. Het was echt nog spannend aan het einde, terwijl we zo'n goede wedstrijd speelden. Gelukkig hebben we het goed aangepakt en de overwinning over de streep getrokken.'
Eerder in de week was er ook teleurstelling bij Sano, want de Japanse bondscoach Hayime Moriyasu nam hem niet op in zijn WK-selectie. 'Natuurlijk hoopte ik mee te gaan en ben ik teleurgesteld, maar we hebben veel goede spelers in Japan. Ik begrijp de keuze van de bondscoach. Het is mijn droom om op het WK te spelen. Ik focus me op de komende vier jaar, dan zal ik erbij zijn.'
Nu zal Sano juichen voor Koki Ogawa, Kento Shiogai en zijn broer Kaishu. 'Zeker, ik ben blij voor hen dat ze mee mogen. En ik heb ze al meegegeven: versla Nederland!'






