De Wit eerlijk: 'Ik heb me wel een beetje in Bochum vergist'

33Reacties
Journalist VI

Dani de Wit heeft gemengde gevoelens overgehouden aan zijn buitenlandse avontuur bij VfL Bochum. De zomeraanwinst van FC Utrecht vond het gaaf om in volle Bundesliga-stadions te mogen spelen, maar gaf toe zich een beetje vergist te hebben in de club Bochum.

© Pro Shots

De Wit eerlijk: 'Ik heb me wel een beetje in Bochum vergist'

De 27-jarige middenvelder speelde 28 wedstrijden voor Bochum, waarin hij 2 keer scoorde, 1 assist gaf en degradeerde uit de Bundesliga. 'Het is natuurlijk wel een heel pittig seizoen geweest', beaamt De Wit. 'Heel anders dan ik had verwacht en zoals ik het ken uit mijn tijd bij Ajax en AZ.'

'Ik wilde heel graag in de Bundesliga spelen. Het is één van de mooiste competities in de wereld en ik denk dat het ook heel goed bij me past. Het is natuurlijk geweldig met die grote volle stadions overal. Niet normaal, echt genieten. Maar ik wil iedere wedstrijd op het veld staan en als dat niet gebeurt, moet je verder kijken.'

Want de laatste periode bij Bochum was lastig voor De Wit, die steeds minder speelde. 'Ik heb me denk ik wel een beetje in de club Bochum vergist. Dan bedoel ik vooral hoe de club van bovenaf wordt bestuurd. Al na zeven wedstrijden werden de trainer (Peter Zeidler) en de technisch directeur (Marc Lettau) die mij hadden gehaald, ontslagen. In het begin speelde ik alles nog wel, maar de nieuwe coach speelde een Duitse 5-2-3 zonder aanvallende middenvelders dus kwam ik in de plannen niet meer voor.'

'In Nederland heb ik nog wel een naam, kom ik wel weer in het team en krijg je nieuwe kansen. Maar bij Bochum was dit niet zo. Ook al verloren we, de week erop speelde ik weer niet. Dat frustreerde wel. Ik deed keihard mijn best, liet mezelf zien, maar een echte kans heb ik niet meer gekregen.'

Lees het hele interview met Dani de Wit in onderstaand PRO-stuk: