De vele pluspunten van de Eredivisie: 'Bij iedere club valt wel wat te bereiken'
Na zes seizoenen op de Nederlandse velden vervolgt Mats Köhlert zijn loopbaan bij het Deense Brøndby IF. De lessen uit de Eredivisie neemt hij dankbaar met zich mee.
© Pro Shots

Köhlert (27) is inmiddels een ervaren speler, maar was nog maar een talent toen hij in 2019 vanuit de jeugdopleiding van Hamburger SV naar Willem II ging. De Eredivisie werd door de toen nog linksbuiten in Duitsland gezien als een perfecte ‘ontwikkelcompetitie’. En dat bleek te kloppen. 'Honderd procent. Je krijgt hier de kansen en het vertrouwen om vlieguren te maken. Daardoor word je ook een betere speler', zegt hij tegen VI.
'Maar ik wil het niet alleen een ontwikkelcompetitie noemen, want het is ook gewoon een competitie met hele grote clubs', vervolgt Köhlert. 'Het is mooi om in die grote stadions en tegen die grote clubs te spelen, om jezelf te kunnen meten en erachter te komen waarin je beter moet worden. En bij iedere club valt wel wat te bereiken, je speelt altijd ergens voor. Als je nu ziet wat er bij Go Ahead Eagles gebeurt: eigenlijk is dat niet normaal. Maar de verschillen in deze competitie zijn zó klein, dat je altijd kan meedoen. De Eredivisie is echt een mooie competitie. Ik heb hier heel erg graag gespeeld.'
Lees via VI PRO het afscheidsinterview met Mats Köhlert:






