De Guzman op weg van Villarreal naar Swansea City
Jonathan De Guzman speelt komend seizoen waarschijnlijk in de Premier League. Swansea City is nagenoeg rond met Villarreal over de overgang van de 24-jarige middenvelder, die in eerste instantie op huurbasis voor de club uit Wales zal uitkomen.
© Pro Shots

Jonathan De Guzman doorliep de jeugdopleiding bij Feyenoord en maakte in 2005 zijn debuut in het eerste elftal. Hij had toen nog alleen de Canadese nationaliteit, maar liet zich later naturaliseren tot Nederlander. In 2010 stapte hij over naar de Spaanse club Real Mallorca, om een jaar later bij Villarreal een contract te tekenen tot 2016. Het afgelopen seizoen vielen de prestaties van Villarreal zwaar tegen en de club degradeerde uit de Primera Division.
Hamburger SV was ook geïnteresseerd in De Guzman, die echter te duur bleek voor de Duitse club. Ook Swansea City wil de middenvelder in eerste instantie niet definitief overnemen, maar een huurconstructie biedt uitkomst.
Bij Swansea City spelen al de Nederlanders Michel Vorm en Kemy Agustien. Ferrie Bodde, die ook bij de club onder contract stond, is sinds deze week vrij man. Na vele blessures is zijn contract bij Swansea City ontbonden.
Als De Guzman de overstap naar Swansea City maakt, is de kans groot dat de club de interesse in Jens Toornstra (ADO Den Haag) en de transfervrije Otman Bakkal laat varen. (Tom van Hulsen) Foto: VI Images





