De Graafschap slaat met De Jong en Braem dubbelslag op Deadline Day
Op de slotdag van de transfermarkt slaat De Graafschap twee keer toe. De club zal spoedig Fedde de Jong en Tim Braem presenteren als zij op dinsdag de medische keuring doorstaan.
© Pro Shots

Vooral de komst van de negentienjarige Braem mag een stunt worden genoemd. De middenvelder van VVV-Venlo, die deze zomer met Oranje Onder-19 het EK won, stond ook in de belangstelling van clubs uit de Eredivisie, waaronder Excelsior en AZ.
Serie A-club Lecce deed een bod, maar toch kiest de Limburger voor een meerjarig contract bij De Graafschap, dat zijn doorlopende verbintenis (medio 2027) afkoopt. Braem brak afgelopen seizoen door in De Koel en kwam 32 keer uit voor VVV.
Ook De Jong (22) zal spoedig worden gepresenteerd op De Vijverberg. De aanvallende middenvelder liet maandag bij Cambuur zijn contract ontbinden en was daardoor dus transfervrij op te pikken. De Graafschap profiteert van de transfervrije status.
Hij speelde sinds 2023 in Leeuwarden en kwam tot 67 officiële wedstrijden voor Cambuur. Daarvoor doorliep De Jong de jeugdopleiding van AZ. Hun komst betekent dat De Graafschap klaar is op de transfermarkt.





