De Graafschap likt wonden na dramatische start: 'Heb echt geen idee'
Het is wonden likken geblazen voor De Graafschap na de slechte seizoensstart in de Keuken Kampioen Divisie. Trainer Marinus Dijkhuizen en aanvoerder Reuven Niemeijer lieten hun licht schijnen over de slechte start en de verliespartij tegen FC Emmen. 'Ik heb echt geen idee, zeg het maar'
© Pro Shots

De Graafschap ging vrijdag met 2-3 onderuit tegen Emmen, dat zijn tweede overwinning van het seizoen pakte. De Superboeren staan na vijf speelronden op de zestiende plaats en dat is allesbehalve in de buurt van wat er aan het begin van het seizoen van de club verwacht werd.
Na acht minuten lag de bal al twee keer in het Gelderse netje. Hoe kan dat? 'Geen idee, zeg het maar', zo begon Niemeijer voor de camera’s van ESPN. 'We moeten onszelf eens goed in de spiegel aankijken van hoe we de wedstrijd zijn begonnen. Dat moet volgende week echt beter. Hierdoor liep je heel de wedstrijd achter de feiten aan.'
Ook Dijkhuizen werd naar het 'slappe' begin van De Graafschap gevraagd. 'Ik weet niet of het slap was. Maar de eerst goal is duidelijk en de tweede goal is een standaardsituatie, die had met scherpte te maken kunnen hebben. Maar de eerste twee ballen op goal gaan er in en dat is dan lastig voor een jonge ploeg, dan weet je dat het een lastige avond wordt.'
In de rust bracht Dijkhuizen al drie wissels. Scoren gaat De Graafschap dit seizoen heel lastig af. 'We maken teveel persoonlijke fouten achterin en we hebben er teveel moeite mee om kwaliteit te brengen richting de goal. We komen in mooie situaties voorin, maar hebben te weinig scorend vermogen. We scoren echt veel te weinig gezien het aantal kansen.'
Over een kleine week mag De Graafschap in de herkansing. Dan wacht Willem II, de club die zaterdagavond in actie komt tegen SC Cambuur.





